آرشیو اسفند ماه 1400

آموزش تولید محتوای وبلاگ و شبکه های اجتماعی

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

بهترین شرکت تولید محتوا در ایران

۸ بازديد


لیست بهترین شرکت ‌های تولید محتوا در ایران

تولید محتوا، یکی از کارهایی ‌است که در دنیای امروز لازمه‌ی هر شرکت و کمپانی‌ای به شمار می‌رود. تولید محتوا را می‌توان به زبان انگلیسی و فارسی تولید کرد. به زبان ساده‌تر هر شرکت و برندی که بخواهد خودش را در بین رقبای خود سرزنده و قدرتمند نگهدارد باید تولید محتوایی درست و اصولی باتوجه به قانون کپی رایتینگ برای سایت و مابقی شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشد. به همین علت بسیاری از برند‌های بزرگ کار تولید محتوای خود را بدست شرکت‌های متخصص این کار می‌سپارند تا تولید محتوای آن ها به بهترین شکل صورت بگیرد. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی چندتن از بهترین شرکت ‌های تولید محتوا می‌پردازیم که لیست شان در زیر آمده است:

  • فارس محتوا
  • کانتونا
  • لاوان
  • شتاب مارکتینگ
  • الوکانتنت
  • پارماتیک
  • تحلیل نگر
  • ویکی محتوا

1- شرکت فارس محتوا

شرکت «فارس‌محتوا» را می‌توان یکی از قدرتمندترین شرکت های تولید محتوا و خدمات محتوا در ایران نام برد. این شرکت از سال ۱۳۹۷ با هدف ارائه‌ی محتوای مناسب با توجه به اصول و استراتژی های سئو همراه با مقرون به صرفه بودن آن برای مشتریان خود فعالیتش را آغاز کرد. در شرکت فارس محتوا، تولید محتوا دومرحله ‌ایست و از فیلترهای مخصوص به خود رد می‌شود. در مرحله‌ی اول محتوا توسط نویسنده تولید و در مرحله‌ی دوم توسط یک فرد متخصص در زمینه‌ی سئو، سئو می‌شود و بدست مشتری می‌رسد.

خدمات تولید محتوای فارس محتوا محدود به حوزه خاصی نمی شود و تمامی موضوعات و حوزه های کسب و کارهای مختلف را پوشش داده است. علاوه بر این، کیفیت را در تمامی زمینه ‌ها حفظ کرده و سعی برآن داشته تا محتوا و خدمات محتوا را به بهترین شکل ممکن برای مشتری خود ارائه دهد که تاکنون موفق هم بوده است. چندین برند معتبری که شرکت تولید محتوای فارس محتوا توانسته رضایت آن‌ها را جلب کند و نام آن ها را در بخش همکاری کارنامه‌ی خود بیاورد عبارتند از: زرماکارون، صنایع غذایی رامک، فروشگاه اینترنتی موتن ‌رو، فروشگاه اینترنتی تیمچه، گشتا صنعت و بیلو ... .   به طور کلی، امتیاز خدمات این مجموعه به صورت زیر است:

میزان رضایت کاربران

کیفیت محتوا ها

رعایت علائم نگارشی و دستوری

رعایت اصول و استانداردهای سئو

پشتییبانی و پاسخگویی سریع

تعرفه استاندارد تولید محتوا

کیفیت تصاویر

98%

95%

100%

100%

100%

95%

100%

          

2- شرکت کانتونا

شرکت تولید محتوای «کانتونا» یکی از بهترین شرکت ها در زمینه‌ی تولید محتوا و خدمات محتوا برای سایت و شبکه‌های اجتماعی است. شرکت تولید محتوا و خدمات محتوای «کانتونا» با توجه به نیازمندی که در تولید محتوای اصولی با استراتژی متناسب و حرفه‌ای برای وب‌سایت های برندها و شبکه‌های اجتماعی آن ها دید کار خود را در سال ۱۳۹۷ آغاز کرده و تاکنون یکی از حرفه‌ای های تولید محتوا و خدمات آن در ایران بوده است.

 این شرکت از افراد جوان و با تجربه که اهمیت زیادی به برندینگ، مارکتینگ و سئو و حوزه‌های مرتبط به آن می‌دهد تشکیل شده است. .   به طور کلی، امتیاز خدمات این مجموعه به صورت زیر است:

میزان رضایت کاربران

کیفیت محتوا ها

رعایت علائم نگارشی و دستوری

رعایت اصول و استانداردهای سئو

پشتییبانی و پاسخگویی سریع

تعرفه استاندارد تولید محتوا

کیفیت تصاویر

88%

70%

100%

80%

85%

95%

100%

                        

2- شرکت لاوان

آژانس دیجیتال مارکتینگ لاوان یکی از شرکت هایی ا‌ست که کار اصلی آن تولید محتوا و خدمات محتوا برای وبسایت ها و برند‌ها است. این شرکت در زمینه‌ی مارکتینگ و تولید محتوای سئو شده از سال ۱۳۹۱ کارخود را آغاز و تا به امروز به مشغول بکار است. لاوان از ‍۲۰ اعضا تشکیل شده که هرکدام از آن ها قسمتی را در دست دارند و می‌توانند به صورت جدی و با بالاترین کیفیت به شمادر زمینه‌ی تولید محتوا برای وبسایت برند خود یاری کنند.

لاوان یکی از شرکت‌هایی است که تجربه‌های همکاری های بزرگ با کمپانی هایی مانند: نستله‌ایران، کیندرو الجی و غیره در زمینه‌ی تولیدمحتوا و خدمات محتوا را داشته و توانسته خود را در این زمینه به ثبات برساند.

به طور کلی، امتیاز خدمات این مجموعه به صورت زیر است:

امتیاز

کیفیت محتوا ها

رعایت علائم نگارشی و دستوری

رعایت اصول و استانداردهای سئو

پشتییبانی و پاسخگویی سریع

تعرفه استاندارد تولید محتوا

کیفیت تصاویر

83%

80%

90%

83%

70%

80%

95%

                        

3- شرکت شتاب مارکتینگ

شرکت «شتاب مارکتینگ» یکی دیگر از شرکت های تولید محتوا در ایران است که می‌توان به خوبی درحوزه‌ی تولید محتوا و سئو کار خود را به آن‌ها سپرد و بهترین نتیجه را گرفت. به جرات می‌توان شتاب مارکتینگ را یکی از موفق ترین های این عرصه دانست. شتاب مارکتینگ با رعایت نکات سئو در تولید محتوا و خدمات محتوای خود توانسته محتواهای خلاقانه و در عین حال اصولی با رعایت استراتژی سئو برای مشتریان خود تولید کند و جزء یکی از بهترین شرکت های تولید محتوای چندساله‌ی اخیر باشد.

به طور کلی، امتیاز خدمات این مجموعه به صورت زیر است:

امتیاز

کیفیت محتوا ها

رعایت علائم نگارشی و دستوری

رعایت اصول و استانداردهای سئو

پشتییبانی و پاسخگویی سریع

تعرفه استاندارد تولید محتوا

کیفیت تصاویر

88%

95%

90%

80%

80%

90%

93%

                        

4- شرکت الو کانتنت

«الوکانتنت» یکی دیگر از شرکت ها در زمینه‌ی تولید محتواست که با ارائه‌ی خوبی که در زمینه‌ی تولید محتوا، خدمات محتوا و برندینگ انجام داده است توانسته اسم خود را دربین شرکت‌های معتبر تولید محتوای ایرانی جای بدهد. الو کانتنت مسیر خود را در زمینه‌ی تولید محتوای متنی و الکترونیکی ایجاد کرده است که با تکیه براصول خود یعنی تولید محتوا در زمان معین، هزینه‌ای معقول، تمرکز بر روی کیفیت محتوا توانسته به خوبی مسیری را که برای خود ساخته طی کند و مشتریان خود را راضی نگهدارد.

به طور کلی، امتیاز خدمات این مجموعه به صورت زیر است:

امتیاز

کیفیت محتوا ها

رعایت علائم نگارشی و دستوری

رعایت اصول و استانداردهای سئو

پشتییبانی و پاسخگویی سریع

تعرفه استاندارد تولید محتوا

کیفیت تصاویر

80%

70%

90%

80%

75%

80%

90%

                        

5- شرکت پارماتیک

شرکت «پارماتیک» یکی دیگر از شرکت های تولید محتوا و خدمات محتوا در ایران است. که به دلیل آنکه توانسته سفارش تولید محتوا را برای مشتریان خود ساده کند جزء یکی از بهترین شرکت های تولید محتوا قرار گرفته و جایگاهی برای خودش پیدا کرده است. پاماتیک به دلیل کیفیت بالایی که در خدمات محتوا و تولید محتوا داشته توانسته مشتریان ثابتی را برای خود رقم بزند که این کار برای هرشرکتی در حوزه‌ی تولید محتوا آسان نبوده اما پارماتیک توانسته به خوبی از پس آن بربیاید. جدای از حوزه‌ی تولید و خدمات محتوا این شرکت در زمینه‌هایی نظیر لوگو، برندینگِ، طراحی وب‌سایت و مارکتینگ هم نیز فعالیت می‌کند.

به طور کلی، امتیاز خدمات این مجموعه به صورت زیر است:

امتیاز

کیفیت محتوا ها

رعایت علائم نگارشی و دستوری

رعایت اصول و استانداردهای سئو

پشتییبانی و پاسخگویی سریع

تعرفه استاندارد تولید محتوا

کیفیت تصاویر

83%

75%

85%

84%

80%

86%

89%

                        

ادامه مطلب: https://www.sid.ir/Blog/Post/71082/لیست-بهترین-شرکت-%E2%80%8Cهای-تولید-محتوا-در-ایران

 

نوشتن عنوان جذاب و مناسب برای محتوا

۷ بازديد

نوشتن عنوان جذاب و مناسب برای محتوا
نوشتن عنوان جذاب و مناسب، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ایجاد یک محتواست. هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای موضوعی یک مقاله بنویسید، قبل از هرچیز باید عنوانی برای آن انتخاب کنید. برای نوشتن انواع مقالات علمی، پژوهشی و یا هر مقاله دیگر انتخاب عنوان جذاب یکی از مهمترین و دشوارترین مراحل تولید محتوا است.

 البته این بدان معنا نیست که متن مقاله از اهمیت کمتری برخوردار است. بلکه باید به سایر قسمت‌های آن از جمله زیر عنوان‌ها و نوشتن چکیده توجه کنید. در صورتی که نیاز به سفارش تولید محتوا دارید می توانید به فارس محتوا مراجعه کنید و از خدمات ما بهره مند شوید. 

چرا نوشتن عنوان جذاب اهمیت دارد؟

نحوه نگارش مقالات امری دشوار و مهم است و بیان‌گر تسلط فرد نویسنده بر موضوع مقاله است. بنابراین انتخاب و نوشتن عنوان جذاب و مناسب برای مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع عنوان مقاله اولین چیزی است که در معرض دید کاربران قرار می‌گیرد، به همین خاطر باید بتواند نظر افراد را به خود جلب کند.

 در ادامه سعی کردیم نکاتی را برای نوشتن عنوان‌های مناسب و جذاب بیان کنیم.

چگونه برای مقالات خود عناوین جذاب و مناسب بنویسیم؟

بسیاری از افراد زمان زیادی را برای پیدا کردن پاسخ سوالاتشان در اینترنت صرف می‌کنند. بنابراین برای اینکه بتوانید کاربران اینترنت را به مشتری و مخاطب خود تبدیل کنید، بهتر است محتوایی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبانتان را در برگیرد.

در ابتدای نوشتن مقاله مشخص کنید که محتوایی که قرار است تولید شود چه مشکلی از مخاطب را حل می کند. بعد از آن عنوانی را برای مقاله خود انتخاب کنید که به مخاطب این حس القا شود با خواندن مقاله راه حلی برای مشکل او پیدا خواهد شد.

پس توجه داشته باشید قبل از هرچیزی باید موضوع مناسبی را برای مقاله خود انتخاب نمایید تا کاربر به خواندن آن ترغیب شود؛ سپس عنوانی جذاب به مقاله خود اختصاص دهید. در واقع نوشتن عنوان مناسب خود یک مهارت محسوب می شود و تنها داشتن یک ایده خلاقانه برای نوشتن متن محتوا کافی نیست. 

بلکه عنوان مقاله هم باید جالب و تاثیرگذار باشد. اکثر افراد مطالبی را دنبال می کنند که عناوین جذاب‌تری داشته باشد. هر چه عنوانی که انتخاب می‌کنید برای مخاطب جدید تر و غافلگیرکننده تر باشد و همچنین حس کنجکاوی او را برانگیزد، مخاطب بیشتر مشتاق به ادامه خواندن متن مقاله می شود.

 هیچ وقت یک عنوان تکراری و خسته کننده برای مخاطب جذابیتی ندارد و به احتمال خیلی زیاد به راحتی از آن گذر می کند.

نکاتی برای نوشتن عنوان های مناسب و جذاب

برای اینکه بتوانید عنوان جذاب و گیرا بنویسید، نیاز دارید که یک سری نکات را رعایت کنید. در زیر به برخی از آنها اشاره کرده‌ایم:

  • نوشتن عنوان خاص برای مقاله

سعی کنید عنوانی که برای مقاله خود انتخاب میکنید خاص و منحصر به فرد باشد. از کلی گویی بپرهیزید و از کلماتی استفاده کنید که کاملا برای کاربر قابل درک باشد. هرچه مخاطب با عنوانی که شما برای مقاله خود انتخاب کرده‌‌اید بیشتر ارتباط برقرار کند، به خواندن ادامه مقاله نیز بیشتر مشتاق می‌شود.

 پس فکر نکنید هر چه از کلمات سنگین و عجیب غریب‌تر استفاده عنوان جذاب‌تری خواهید داشت. بلکه به دلیل غیر قابل فهم بودن آن، کاربر تمایلی به خواندن مقاله پیدا نخواهد کرد.   

  • نوشتن عناوین کوتاه

توجه داشته باشید کلماتی که برای عناوین مقاله خود انتخاب می‌کنید کوتاه و مختصر باشد. از کلماتی کاملا روشن، بدون ابهام و جذاب استفاده نمایید. معمولا در عنوان باید تعداد کلمات بین 8 تا 12 کلمه باشد. عناوینی که دارای بیش از 20 کلمه و یا کمتر از 2 یا 3 کلمه باشند جزء عناوین ضعیف به حساب می آیند.

  • استفاده از عنوان سوالی

یکی از راه‌های نوشتن عنوان جذاب استفاده از عنوان‌های سوالی است. این کار موجب تحریک حس کنجکاوی کاربر می‌شود و باعث می‌شود که برای مطلع شدن از متن محتوا آن را مطالعه کند و یا حتی آن را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

 بنابراین سعی کنید از عنوان ‌های سوالی در مقاله خود استفاده نمایید. زیرا در عنوان‌های سوالی در واقع همان سؤال‌هایی هستند که مخاطب به دنبال آن در موتور جستجو آمده است.

 کاربر با دیدن عنوان سوالی مقاله حس می‌کند با خواندن این مقاله حتما به جواب خود می‌رسد. توجه داشته باشید پاسخ سوال حتما باید در متن محتوا وجود داشته باشد. چرا که اگر مخاطب با خواندن مقاله به جواب خود نرسد، دیگر به سایت و محتواهای شما اعتماد نخواهد کرد.

  • استفاده از عنوان خیره کننده

از عنوان‌های خیره کننده و جذاب برای عنوان‌های خود استفاده کنید؛ زیرا عنوان خیره کننده کاربران را ترغیب به خواندن هر مطلبی می‌کند. منظور از استفاده از عنوان خیره کننده این است که عنوان‌هایی به کار ببرید که باورش برای کاربر سخت باشد و یا اصلا فکرش را نکند که چنین چیزی امکان پذیر خواهد بود.

مانند این سوال: “چگونه تولید محتوا کنیم؟” استفاده از عنوان‌های خیره کننده به این معنا نیست که دروغ بگویید. تنها کافی است کلماتی استفاده کنید که به کاربر شوک وارد کند و او را ترغیب به خواندن ادامه مقاله کند.

  • استفاده از عبارت “بیشتر بدانید”

کاربران همیشه به دنبال بیشتر دانستن در مورد موضوعات مختلف هستند. بنابراین یکی از مواردی که می‌تواند عنوان شما در نظر مخاطب جذاب کند، این است که از عبارت بیشتر بدانید استفاده کنید و آنها را دعوت به بیشتر دانستن از یک موضوع کنید.

بدون شک اگر مخاطبانتان بدانند با خواندن مقاله شما چیزی به دانش و اطلاعات آن ها اضافه می‌شود، حتما راغب خواهند بود که ادامه مقاله را بخوانند. به طور مثال، درباره بازاریابی محتوا بیشتر بدانید.

 

استفاده از عنوان در قالب انجام دادن کاری

یکی از راه‌های نوشتن عنوان جذاب، استفاده از عنوان در قالب انجام دادن کاری است. سعی کنید در عنوان‌های خود روش انجام دادن کاری را به مخاطبانتان آموزش دهید. در واقع به آنها آموزش دهید که چگونه کاری را به درستی انجام دهند.

کاربران زیادی هستند که علاقه‌مند به یادگیری هستند البته این ویژگی است که ذاتا در تمامی انسان‌ها وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید از این مورد برای انتخاب عنوان جذاب برای مقاله های خود استفاده نمایید. به طور مثال، بنویسید چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

  • استفاده از عنوان در جهت جلوگیری از بروز مشکل

گاهی اوقات نوشتن عنوان جذاب به منزله حل مشکل کاربر است. استفاده از عنوان‌هایی که موجب جلوگیری از به وجود آمدن مشکلی می‌شوند. ممکن است برخی افراد از مشکلاتی که در محیط اطرافشان وجود دارند بی‌ اطلاع باشند و یا شاید از آنها با خبرند اما راه حلی برای جلوگیری از بروز مشکلات نداشته باشند و ندانند چگونه با آن برخورد کنند. مثلاً: چه کار کنیم که در اینستاگرام بلاک نشویم؟

این عبارتی است که شاید خیلی از افراد مطلع نباشند که اینستاگرام ممکن است با توجه به رفتار کاربری فرد آنها را بلاک کند و یا می‌دانند که اینستاگرام گاهی اوقات کاربر را بلاک میکند ولی نمی‌دانند چگونه جلوی چنین مشکلی را بگیرند.

  • استفاده از اعداد در عنوان (ترجیحا اعداد فرد)

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده به کار بردن اعداد در عنوان‌ها موجب افزایش 73 درصدی تعامل کاربر با محتوا و همچنین اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی می‌شود. در واقع اعداد موجب می‌شوند کاربر بیشتر ترغیب به خواندن مطلب شود و به گفته Debra Jason مغز به اعداد بسیار علاقه‌مند است و از آنها استقبال می‌کند.

همچنین طبق تحقیقات انجام شده توسط سازمان بازاریابی محتوا، مغز انسان به اعداد فرد بیشتر از اعداد زوج واکنش نشان می‌دهد و به آنها بیشتر اعتقاد و باور دارد. براساس همین تحقیقات، اعداد فرد بیشتر به کاربران برای هضم و درک اطلاعات کمک می‌کند و موجب می‌شود تا به آسانی مفاهیم و اطلاعات را به خاطر بیاورند. مثلا: 11 نکته برای نوشتن عنوان جذاب.

  • استفاده از صفات عالی

حتما تا به حال در مورد صفات عالی شنیده‌اید. در واقع صفات عالی، صفاتی هستند که برتری یک موضوع را نسبت به سایر موضوعات بیان می‌کنند. صفاتی مانند: جدیدترین، عالی‌ترین، پربازدیدترین، بزرگ‌ترین، برترین، بهترین و …از جمله صفات برتری هستند که موجب جذابیت عنوان می‌شوند. بهتر است در ابتدای مقالات خود از این واژه ها استفاده کنید تاثیرگذاری آن را به طور روشن و واضح مشاهده کنید.

  • استفاده از کلمات منفی برای برجسته کردن عنوان

شاید تعجب کنید ولی استفاده از کلمات منفی در نوشتن عنوان جذاب نقش دارد. اصلا نیاز نیست همیشه مانند بقیه عمل کنید برخی اوقات با متفاوت عمل کردن نتیجه بهتری خواهید گرفت. اگر در مورد موضوعی نظر مخالف دارید آن را در عنوان مطرح کنید و یا اگر در موضوعی 2 بعد مثبت و منفی وجود دارد، بعد منفی آن را پر رنگ تر کنید.

این روش در واقع بازی با واژه ها است. در حین نوشتن در مورد ویژگی‌های مثبت موضوعی، ویژگی‌های منفی آن را نیز بیان کنید و بیشتر در مورد آن توضیح دهید تا مخاطب ترغیب شود مقاله شما را مطالعه کند.

نتیجه گیری

همان طور که گفته شد انتخاب عنوان جذاب یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های یک مقاله است. بنابراین حتما در هنگام نوشتن عنوان جذاب باید به نکاتی که ذکر شد، توجه کنید تا عنوانی جذاب را برای موضوع خود انتخاب کنید و مخاطبان بیشتری را به سمت خود و سایتتان جلب کنید. هرچه اعتماد مخاطبان به شما بیشتر شود و تعداد نرخ کلیک تان بیشتر شود می‌تواند به سئو سایت شما نیز کمک کند و موتور جستجو گوگل جایگاه بهتری را به سایت شما اختصاص دهد.

در آخر ممنونیم از اینکه تا انتهای مقاله همراه فارس محتوا بودید و خوشحال می‌شویم اگر نظر یا پرسشی در رابطه با این موضوع دارید، در قسمت نظرات بیان کنید.

منبع: https://farsmohtava.ir/tips-to-choose-attractive-topics/