هر چیزی که در وب می بینید محتوا است.
به عنوان مثال، اگر از طریق فیس بوک مرور کنید، با 2.8 میلیارد کاربر فعال روبرو می شوید که بیشتر آنها تولید کننده محتوا هستند.
ممکن است در حال حاضر در رسانه های اجتماعی به شکل پست و کامنت محتوا ایجاد کنید. اما اگر میخواهید درآمد کسب کنید، باید برنامهای تهیه کنید و محتوایی ایجاد کنید که مخاطب را درگیر خود نگه دارد.
یوتیوب به تنهایی بیش از 37 میلیون کانال تولید محتوا دارد، اما همه آنها درآمدزایی ندارند.
اما تبدیل شدن به یک سازنده محتوا می تواند یک کار بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد. فرض کنید شما یک مربی هستید که به استارت آپ ها کمک می کند تا از طریق چالش ها عبور کنند. اکنون می توانید از تخصص فعلی خود برای ایجاد محتوای دیجیتال استفاده کنید.
اگر از قبل به چیزی علاقه دارید، نیازی به یادگیری چیزهای جدی برای تولید محتوا ندارید. اگر شما یک هنرمند میکاپ هستید، می توانید به سادگی از مهارت های خود استفاده کنید و ویدیوها و وبلاگ های جالبی ایجاد کنید.
علاوه بر این، می توانید هر چقدر که می خواهید درآمد داشته باشید. از آنجایی که توسعهدهنده محتوا کار 9 به 5 نیست، آزادی و انعطاف زیادی خواهید داشت.
اگر می خواهید یک برند شخصی توسعه دهید، باید محتوایی ایجاد کنید تا به مخاطبان خود بگویید که چه کسی هستید و چه چیزی را مطرح می کنید.
اگر می خواهید یک برند شخصی بسازید، ثبات یک استراتژی اجتناب ناپذیر است - موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد مگر اینکه واقعاً خوش شانس باشید.
انواع مختلف محتوا
به عنوان یک تولید کننده محتوا، این فرصت را دارید که نسخه معتبری از خود باشید و هر نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید.
در اینجا چند نوع محتوای محبوب وجود دارد که باید در نظر بگیرید:
- ویدیوهایی برای YouTube، TikTok، Instagram و غیره
- پست های وبلاگ، تابلوهای پینترست
- پادکست یا محتوای صوتی
- کتاب های الکترونیکی، دوره ها و اینفوگرافیک ها
- استوری ها، حلقه ها و راهنماهای اینستاگرام
- بازی و پخش زنده
- موسیقی و هنر
هیچ قانون سخت و سریعی برای انتخاب نوع محتوای مناسب وجود ندارد. همه چیز به چیزی بستگی دارد که شما یا مخاطبانتان دوست دارید ببینید. اگر عاشق ساختن ویدیوهای کوتاه هستید، حضور در TikTok را در نظر بگیرید یا حلقههای اینستاگرام بسازید، اینها در حال حاضر داغ هستند.
اگر می خواهید از ترکیبی از انواع مختلف محتوا استفاده کنید، ممکن است بخواهید وبلاگ خود را ایجاد کنید و هر آنچه را که دوست دارید به اشتراک بگذارید، به اشتراک بگذارید.
اما بیایید با آن روبرو شویم.
کسب درآمد به عنوان یک تولید کننده محتوا می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.
همانطور که قبلاً گفتم، بسیاری از مردم افکار خود را در وب به اشتراک می گذارند، اما همه نمی دانند که چگونه می توانند یک برنامه بازاریابی بلندمدت برای کسب درآمد از محتوای خود بسازند یا درک کنند که چگونه مخاطبان و خریداران جدیدی پیدا کنند وقتی مخاطبان و خریداران فعلی آنها تمام شد.
بنابراین، بیایید به موضوع اصلی خود برویم تا 11 استراتژی مختلف برای کسب درآمد به عنوان یک تولید کننده محتوا را توضیح دهیم.
11 راه برای کسب درآمد به عنوان تولید کننده محتوا
اولین چیزی که باید درک کنید این است که قبل از ایجاد محتوا باید زمینه خوبی در زمینه خلاقیت خود داشته باشید.
شاید بخواهید ایلان ماسک یا ریچل هالیس بعدی باشید. سوالی که باید بپرسید این است که برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا چه استعدادی دارید. شما نمیتوانید بیرون بروید و شروع به نوشتن کنید و انتظار داشته باشید تلاشهایتان پاداشهای پولی به همراه داشته باشد.
در اینجا 4 راه برای کسب درآمد آنلاین به عنوان یک تولید کننده محتوا آورده شده است:
1. ایجاد یک انجمن آنلاین
وقتی صحبت از کسب درآمد آنلاین می شود، باید یک انجمن بسازید یا بخشی از سایر جوامع محبوب باشید.
جامعه بستری است که در آن شما انواع افراد همفکر را جذب کرده و با آنها ارتباط برقرار می کنید. اینجاست که مخاطبان شما می توانند توصیه ها، نکات و ترفندهای ارزشمندی را دریافت کنند. اگر شما یک بازاریاب هستید، مخاطبان شما باید برای رفع نیازهای مرتبط با بازاریابی به جامعه شما مراجعه کنند.
2. ارائه محتوای انحصاری
این یک امر بدیهی است. وقتی چیزی منحصر به فرد و هیجان انگیز ارائه می دهید، به صورت آنلاین درآمد کسب می کنید - این یک کار یکباره نیست. اگر فکر می کنید می توانید چند ویدیو در YouTube بسازید و شروع به کسب درآمد کنید، احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد.
شما باید سازگار، مرتبط و متمرکز بر نتیجه باشید. ابتدا محتوایی را برای جذب و ایجاد مخاطب ایجاد می کنید و سپس به طور مداوم محتوای جدید ایجاد می کنید.
3. همکاری کنید
وقتی با هم همکاری می کنید، موفقیت بسیار آسان تر می شود. به طور جدی! فقط بیرون بروید و برخی از برندهای برتر، اینفلوئنسرها و افراد صنعت خود را بیابید. ببینید چگونه می توانید قبل از درخواست چیزی ابتدا به آنها خدمت کنید.
لایک کنید، نظر بدهید، محتوای آنها را به اشتراک بگذارید و آنها را طوری بسازید که می خواهید کسی برای شما انجام دهد.
همکاری زمانی کار می کند که برای ایجاد روابط شفاف و سودمند متقابل با افرادی که مخاطبان آنها با شما همسو هستند، وقت بگذارید.
اگر از استراتژی های درست برای ایجاد روابط پیروی کنید، برندها و افراد همفکر می توانند سفیران شما باشند.
ما می دانیم که یافتن افراد مناسب به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. اما ارزش وقت شما را دارد.
با کمک و خدمت به دیگران شروع کنید، و بقیه چیزها در مسیر قرار خواهند گرفت.
4. از تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده کنید
در حالی که استفاده از تبلیغات پولی اجباری نیست، گاهی اوقات لازم است بسته به اهداف خود از آن استفاده کنید.
اگر به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود هستید، تبلیغات رسانه های اجتماعی ضروری است.
مهم نیست محتوای شما چقدر خوب است، تبلیغ ارگانیک آن سختتر و سختتر میشود.
البته، تغییر از استراتژی اجتماعی ارگانیک به تبلیغات پولی می تواند چالش برانگیز باشد. اما درک این نکته ضروری است که پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز به دنبال کسب درآمد هستند.
آنها نمی خواهند محتوای شما بدون دلیل به میلیون ها نفر برسد، مگر اینکه محتوای شما واقعاً ویروسی باشد. بنابراین، باید یاد بگیرید که کمپینهای تبلیغاتی سودآور در رسانههای اجتماعی را اجرا کنید و از کمکهای اضافی برای گسترش دامنه دسترسی خود استفاده کنید.
5- تبلیغات یا آگهی ها
از طریق تبلیغات، شما مبلغی را برای ارتقاء برند و یا تبلیغ کسب و کار فرد دیگری دریافت میکنید. بیایید با هم صادق باشیم. به عنوان خالقان محتوا، رابطه عشق/نفرت با تبلیغات داریم. از یک طرف، وقتی میبینیم که حسابهای بانکیمان در حال پر شدن است، لذت میبریم؛ با این حال از طرفی دیگر، وقتی میبینیم که محصولات یا خدمات یک کسب و کار دیگر دارد به مخاطبان ما تحمیل میشود، خیلی احساس خوبی نخواهیم داشت.
6- ادسنس (AdSense)
Google ، Facebook و امثال اینها، تبلیغات را در مقابل مخاطبان شما قرار میدهند و شما با این توزیع کننده تبلیغ، سود را تقسیم میکنید (حدوداً 50%).
در ابتدا، AdSense توسط گوگل در مارس 2003 معرفی شد. AdSense به ناشران سایتها اجازه میدهد تا با ارائه تبلیغات به نمایندگی از Google، از صفحه خود کسب درآمد کنند. در عوض، این ناشران درصد درآمدی که به کمک گوگل به دست آوردهاند را برای خود نگه میدارند.
سرویس AdSense از CPC (هزینه به ازای هر کلیک) و CPM (هزینه به ازای هر 1000 ایمپرشن) استفاده نشان دادن میزان درآمد Ad برای ناشران وب سایت استفاده میکند.
منبع:
https://farsmohtava.ir/make-money-content-creator/
https://www.digitalmarketing.org/blog/how-to-make-money-as-a-content-creator
- ۰ ۰
- ۰ نظر